Sabtu, 1 November 2014

Manfaat Utama Omega Guard Shaklee

Manfaat Utama Omega Guard Shaklee amatlah banyak jika dibandingkan dengan minyak ikan lain yang hanya semata-mata minyak ikan.


Saya juga mengambil Omega Guard dan menyusukan Mieya Izzara. Alhamdulilah, saya saya amat gembira dengan perkembangan minda anak saya yang kadang-kadang mendahului usianya. Mieya juga bagai memahami percakapan kami kepadanya. Semoga anak saya membesar sebagai anak yang solehah dan bijak.

Omega Guard mengandungi asid lemak omega - 3 yang tidak dapat dihasilkan oleh badan kita. Oleh itu kita perlu mengambilnya dari makanan.
Asid lemak dapat mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormon wanita yang memyebabkan PMS, bagi kulit licin dan kemerah-merahan.

Selain itu, ia dapat mencegah penyakit saluran darah dan stroke,  mengawal masalah obesiti, mencegah arteriosclerosis,  myocardial infarction,  mengurangkan risiko penyakit jantung.

Omega Guard juga dapat membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin dan perkembangan memori - DHA merupakan nutrients utama untuk otak, sistem saraf dan retina.

Ia juga dapat meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru-paru, memperbaiki alahan kulit,  psoriasis, demam hay, bronchitis, penyakit lelah, hepatitis,  SLE (lupus erythematosus) dan penyakit buah pinggang.

Kajian juga telah menunjukkan bahawa omega - 3 boleh mencegah kanser payudara, paru-paru, prostat dan kolon. Ia juga boleh meningkatkan enterogastritis, merangsang kesihatan hati selepas pembedahan dan membantu pankreas pesakit kanser untuk berfungsi dengan lebih efektif.

Paras asid lemak omega - 3 larut dalam tisu rawan. Oleh sebab itu ia boleh mencegah arthritis,  memelihara fungsi-fungsi sendi dan gout dengan efektif.

Kajian telah membuktikan bahawa EPA dan DHA mempunyai keupayaan untuk menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kesihatan mental termasuk kemurungan, tekanan, kebimbangan neurasthenia, insomnia, autism,  kanak-kanak hiperaktif dan penyakit schizophrenia.



Nak penjelasan lanjut? Jangan segan-segan hubungi saya. Nak tanya-tanya, kongsi pengalaman pun boleh :) 

Facebook ~ Mazuin Ahmad

Fanpage ~ Momma Mieya's

Sms/Whatsapp/Call ~ 010 5922567

Hubungi saya sekarang ♥


Tiada ulasan:

Catat Ulasan