Selasa, 2 Mei 2017

OBSES DENGAN SHAKLEE??







Kredit untuk Master  Lyna Noh ~ Perkongsian FB beliau.

Pernah lah once upon a time kawan2(?) dok cakap kami2 ni OBSES SHAKLEE.

Saya tanya pada diri sendiri, why not?

Produk2 Shaklee back up by studies. Bukan kajian sendiri2 tapi oleh third party. Tak semua orang tahu ni, even ada SIDs pun tak tahu (walaupun ada jek dalam Buku Panduan & websites). Jadi tak hairanlah bila ramai yang menyamakan Shaklee dengan vitamin yang boleh dibeli di mana-mana tempat di dunia ini.

Lagi-lagilah dengan segala macam benda hari ni, claim macam2.. Ya, sesiapa pun boleh claim macam2. Buat saya takut.

Kita manusia cenderung untuk tertarik kepada benda yang popular, famous lagi terkenal (eh, bukan sama ke makna semua tu). Lagi2 bila musim Shaklee kena hentam, yang ala2 suam kuku guna Shaklee pun tiba2 jadi hero, hero nak hentam sekali lah. Kenapa? Sebab tengah trending menghentam & manusia biasa macam kita akan cenderung untuk ikut trend.

Jadi untuk pastikan kita tak terikut dengan trend, kita kena ada satu pegangan. Nak ada pegangan kita kena faham. Nak faham kena belajar. Nak belajar kena banyak berkorban.

Amalkan al-mahurat & doa supaya Allah tunjukkan pada kita yang betul itu betul, dan yang salah itu salah.

Lagi satu, kita jangan hentam orang.Biar orang bantai kita, tak apa. Kena bantai dengan orang jauh lebih baik daripada dibantai oleh Malaikat dalam kubur, dan tak boleh nak bandinglah kalau kena bantai oleh Tuhan kita 😢

Obses Shaklee? Ya, saya obses dgn kehidupan yang lebih baik. Tiada prejudis ya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan