Ahad, 30 Disember 2012

Aku Nak Kurus... tapi jadi 'Gemuk' :)

Alhamdulilah,genap 9 bulan usia perkahwinan kami,aku disahkan hamil. memang tidak menduga kerana selepas kahwin setiap hari aku berdoa agar Allah mengurniakan zuriat buat kami. Setelah menunggu selama 9 bulan, aku hampir putus asa..mungkin belum rezeki...namun dorongan dari sayang, keluarga dan rakan menguatkan aku. jangan stress pesan mereka..so aku pun cuba mengalihkan tumpuan aku kepada perkara lain..seperti bisnes online...suatu hari tertengoklah iklan schoolmate ku di Miri dulu tentang Shaklee..produk menurunkan berat badan...terus pm Azrin Mohd (beliau dah tahap Master, congrats!) tanya macam2 dengan rin...soalan pertama ku..ganggu hormon tak sbb aku plan nak preggy..rin cakap tak...sbb shaklee ni semulajadi,dijamin selamat) so aku pun belilah cinch shake, lecithin dan herb lax..rin tanya,tak nak jadi member ke..aku rasa tak bersedia lagi sbb baru pertama kali ambik shaklee...nak tengok dulu kesannya macam mana...tak pernah ambik slimming produk sebelum ni..sbb aku belum obese sangat...awal2 obese je...hehe...tapi bila lambat nak mengandung,buat aku terfikir,mungkin sebab berat badan yang tidak ideal itu yang menyukarkan nak lekat..so bermula lah jadual pemakanan aku yang baru..tak susah sangat sebenarnya sebab semua meal tak boleh skip :) tapi kena kawal kuantitinya..kira-kira selepas sebulan ambik set shaklee tu, berat aku yang selama ni liat nak turun dah mula kurang dalam 2 - 3kg..kawan -kawan pun ada yang menegur..hehe...habis je set tu,aku belum sempat nak order lagi sebab aku mula rasa tak sihat..rasa pening dan pitam..selera makan makin berkurang dan semua bau adalah busuk bagiku...rasa hairan..hubby dah ajak check..aku jawab,tak nak lah sebab dah selalu check...buat sedih je tengok single line memanjang..lepas period lewat 6 hari,aku pun setuju nak check...gi farmasi beli dan balik rumah...sepanjang jalan bagitau hubby,kalau negatif macam mana...bersedia je lah untuk semua kemungkinan...masih ingat tarikh tu, 15 Januari 2012..hari Ahad..sampai di rumah terus gi check...tunggu beberapa minit...double line muncul dengan jelasnya...aku gosok2 mata...terus bagitau hubby...hubby pun happy sangat macam aku...Alhamdulilah..yang kami tunggu2 selama ini jadi kenyataan...bermulalah episod mengandung yang penuh dugaan..yang aku ralat sangat adalah aku tak tahu pun shaklee ada vitamin untuk ibu mengandung..sebab sepanjang mengandung aku mengidam teruk dan nak online pun memang tak larat...azrin pun tak tahu aku hamil..kalau tak memang dia dah suggest aku ambik vitamin shaklee untuk ibu hamil...aku yakin kalau aku ambik vitamin shaklee mesti aku tak seteruk itu mengidam..berat badan makin turun sebab kurang makan..kalau makan pun muntah..hb darah pun sama..pernah mencecah paras 9.0 je...muka pucat,lemah..doktor tambah dos iron tablet yang aku ambik...aku cuma bergantung dengan vitamin yang klinik bekalkan...memang tak pernah tinggal sebab memikirkan baby yang tersayang..aku tahu aku tak makan dengan sihat..sebab tak larat nak makan untuk dimuntahkan...sampai lah dimasukkan ke wad 3 malam sebab dehidrasi yang teruk...keluar wad pun sebab beria mintak dari doktor...tak suka duk wad!Selepas 41 minggu yang penuh suka duka pahit manis,lahirlah puteri kesayangan kami Mieya Izzara binti Razis dengan berat 3.1kg...Alhamdulilah...

Moral of the story: Ibu-ibu preggy,buat lah pilihan yang bijak semasa memilih vitamin untuk kehamilan..sebab  tubuh kita mempunyai keupayaan yang berbeza untuk menyerap nutrien..pilihlah yang semulajadi seperti shaklee..yang amat mudah diserap tubuh dan paling penting, sentiasa berkesan, selamat dan semulajadi.

CADANGAN SET:


~ sms/call 010-5922567 Momma Mieya untuk pesanan/pertanyaan....pasti ada tawaran harga istimewa untuk anda disamping konsultasi yang berterusan secara percuma!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan