Sabtu, 13 April 2013

Mengatasi Sembelit Semasa Berpantang






Sembelit semasa berpantang adalah sangat sinonim bagi ibu yang baru lepas bersalin. Hal ini terjadi kerana pilihan makanan yang terhad dan ketiadaan serat langsung di dalam menu berpantang yang diambil oleh ibu yang baru bersalin. Lebih-lebih lagi kalau dijaga oleh ibu atau mertua yang masih berpegang dengan adat berpantang yang lama.
Namun begitu, ia bukan lagi satu masalah. Dengan Ostematrix Shaklee, masalah sembelit akan dapat diatasi. Dengan pengambilan tablet Ostematrix Shaklee sebelum tidur, anda pasti akan berasa lega pada keesokan harinya. Namun begitu pengambilan air kosong yang mencukupi, iaitu 2 hingga 3 liter air amatlah penting untuk memaksimakan penyerapan nutrien daripada vitamin yang kita ambil. Minumlah segelas air kosong  pada setiap satu jam sekiranya anda merasakan kuantiti itu terlalu banyak untuk anda minum. Jangan minum sekaligus pula 2 liter air kosong. Kembung pulak nanti,masalah lain yang timbul...hehe...

Ostematrix bukan sekadar kalsium kerana ia terdiri daripada 1000mg kalsium yang merupakan sumber semulajadi yang mudah diserap.

Selain itu, ia mengandungi 400mg magnesium yang berfungsi untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dan menguatkannya.

Terdiri daripada 400 IU vitamin D yang merangsangkan penyerapan kalsium, mempunyai unsur Boron yang membantu di dalam metabolisma tulang serta unsur Manganese, Kopper dan Zink yang mengaktifkan enzim yang membantu dalam pembinaan kepadatan tulang.

Kurang pengambilan susu dalam diet seharian anda? Boleh lengkapkan keperluan kalsium anda dengan hanya 2 tablet ostematrix Shaklee.

Bagi ibu-ibu menyusu, ambil 4 tablet sehari untuk memenuhi keperluan anda dan bayi anda.

Remaja yang sedang mengalami tumbesaran, juga digalakkan mengambil Ostematrix agar pembentukan tulang yang lebih kuat dan mampu mencegah osteoporosis ketika usia tua.


Ternyata begitu banyak khasiat yang boleh diperolehi daripada Ostematrix Shaklee. Yang pasti, sesi 'membuang' semasa berpantang selepas bersalin bukanlah menjadi satu mimpi ngeri lagi.

Hubungi saya Momma Mieya 010-5922567 untuk maklumat lanjut. In shaa Allah saya sedia membantu anda. Selamat berpantang dengan ceria :)



Tiada ulasan:

Catat Ulasan