Sabtu, 8 Mac 2014

Vitamin Kesuburan Shaklee untuk Lelaki dan Wanita

Apa itu vitamin kesuburan Shaklee? Bagaimana vitamin dapat membantu dalam mengatasi masalah kesuburan yang banyak membelenggu pasangan - pasangan berkahwin sekarang ini. Kita harus menerima hakikat bahawa kita kini hidup dalam persekitaran yang mendedahkan kita kepada pelbagai penyakit dan sekaligus merisikokan kita dengan pelbagai masalah.

Bersyukurlah sekiranya kita tidak mengalami masalah kesuburan ini. Cubalah memahami individu yang mengalami dilema ini. Kerana sesungguhnya ia adalah ujian buat kita semua. Namun kita tetap harus berusaha dan salah satu usaha yang boleh kita lakukan adalah dengan mengambil vitamin untuk kesuburan Shaklee.





Bagaimana pengambilan supplement Shaklee boleh membantu merawat masalah kesuburan (infertility) ini?

Vitamin Asas

Adalah vitamin asas, dan tunjang utama untuk kesihatan badan.

Vitamin Kesuburan

Selain menghaluskan kulit, anti penuaan, melancarkan peredaran pembuluh darah, mencegah pembentukan darah beku, pembentukan sel2 baru (termasuk RNA & DNA) dan lain-lain, ianya amat terkenal mempunyai khasiat untuk meningkatkan kelelakian & menyuburkan organ reproduksi lelaki & wanita.

(5)Zink
Zink digunakan untuk kesuburan bagi wanita kerana zink akan melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina. Bagi kaum lelaki, zink merupakan zat yang sangat penting bagi proses pembentukkan hormon testosterone dan memberikan tenaga untuk sperma agar lebih aktif menuju ke ovum. Selain itu, zink berperanan dalam proses pembentukan genetik, iaitu pada DNA (Deoxyribose nucleid Acid).

Sangat baik diamalkan oleh wanita, membantu atasi masalah keputihan, masalah haid yang tidak teratur atau senggugut/ sakit pinggang yang melampau tatkala di datangi haid (makan alfalfa bersama kalsium), dan turut membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti Kacip Fatimah).


Pengambilan vitamin hendaklah konsisten kerana vitamin bukan ubat dan ia mengambil masa untuk memperbaiki sel-sel kita yang telah lama rosak, sekurang-kurangnya dalam tempoh 90 hari.

Namun begitu, setelah berusaha dengan mengambil supplements, kita hendaklah juga mengharapkan agar usaha kita diberkati dan dimakbulkan Allah dengan tidak berhenti berdoa dan melakukan solat hajat menunjukkan kesungguhan kita.


p.s. MAKLUMKAN KEPADA SAYA SEKIRANYA ANDA PESAKIT THALASEMIA ATAU LAIN-LAIN ALAHAN UNTUK MEMUDAHKAN PEMILIHAN VITAMIN YANG SESUAI DILAKUKAN :)

Nak penjelasan lanjut? Jangan segan-segan hubungi saya. Nak tanya-tanya, kongsi pengalaman pun boleh :) 

Facebook ~ Mazuin Ahmad

Fanpage ~ Momma Mieya's

Sms/Whatsapp/Call ~ 010 5922567

Saya Puan Mazuin Ahmad adalah pengedar sah Shaklee anda yang berada di Sri Aman Sarawak. Walk in dan COD sangat dialukan untuk kawasan Sri Aman dan sekitarnya.

Penghantaran secara poslaju/bas dan Gdex boleh dilakukan untuk seluruh Malaysia dan Brunei. In shaa Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan