Sabtu, 8 Mac 2014

Nutrisi semasa kehamilan

Pada awal kehamilan,  pelbagai tips dan petua telah dikongsi oleh ibu-ibu di sekeliling saya. Tidak kurang kaum bapa juga ligat berpesan itu ini. Alhamdulilah,  saya ada ramai orang yang sayang dan ambil berat. Terhiburlah sedikit perasaan yang begitu fragile semasa hamil. Mungkin sebab keadaan badan yang lemah kerana alahan yang teruk.
Ada yang beritahu jangan makan vitamin yang nurse bekalkan setiap kali pergi check up. Saya tertanya kenapa pulak. Jawapan orang tu nanti anak ko besar susah nanti masa bersalin. Saya tak terima bulat-bulat dan cuba mintak pandangan emak tersayang. Mak kata masa mak mengandung 10 orang anak mak tu, mak tak pernah miss makan vitamin. Saya pun dengan gembira nya ambik vitamin yang nurse bagi tu tanpa culas.
Namun dugaan masa mengandung,  saya mengalami alahan teruk, berat turun setiap bulan dan paras hb pun rendah. Masa ni saya memang dah kenal Shaklee. Dek alahan yang teruk, apa pun saya tak ingat. Lagi pun sepanjang mengandung saya memang tak dapat tengok skrin laptop atau fon lama-lama. Memang akan muntah teruk. Maka hampir 9 bulan lebih lah saya tidak ber fb. Kawan-kawan ramai yang tidak tahu saya mengandung kecuali yang rapat dengan saya dan keluarga terdekat sahaja. Anak kedua nanti saya akan ambil sepenuhnya shaklee semasa hamil :)

Kalau sayang kan anak dalam kandungan tu, ibu-ibu kena rajin makan vitamin. Sebab pemakanan kita sekarang amatlah tidak seimbang dan berkhasiat. Amalkan seumur hidup lagi bagus. Yalah sekarang ni wanita kan super woman. Multitasker :) 

Status seorang doktor. Jangan pandang remeh ye!



Nak dapatkan vitamin Shaklee?  Hubungi saya sekarang! Konsultasi berterusan untuk anda pelanggan tersayang ♥

Nak tanya-tanya, kongsi pengalaman pun boleh :) 

Facebook ~ Mazuin Ahmad

Fanpage ~ Momma Mieya's

Sms/Whatsapp/Call ~ 010 5922567

Saya Puan Mazuin Ahmad adalah pengedar sah Shaklee anda yang berada di Sri Aman Sarawak. Walk in dan COD sangat dialukan untuk kawasan Sri Aman dan sekitarnya.

Penghantaran secara poslaju/bas dan Gdex boleh dilakukan untuk seluruh Malaysia dan Brunei. In shaa Allah.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan