Rabu, 3 September 2014

Teman setia ibu yang mengalami alahan semasa hamil

Pengalaman hamil yang kedua ini walau pun alahan tidak seteruk dahulu,  namun tetap memberi kesan kepada penurunan berat badan yang agak banyak. Terpaksa lah berjumpa dietitian. 

Bersama rakan sekolah Puan Wilhelmina Wong.
22 minggu


Pada mulanya memang saya berasa agak leceh nak berjumpa dengan dietitian ni. Bukannya apa, saya bimbang akan di ceramah kerana berat yang di bawah paras ideal untuk usia kehamilan saya ini. Walau bagaimana pun, saya tetap juga menghadap dietitian saya, Miss Shan.

Ternyata sangkaan saya menyimpang jauh daripada apa yang saya fikirkan..hehe..Miss Shan sangat supportive dan memahami ibu hamil yang tengah sensitif seperti saya ini. Daripada penerangan beliau, saya dapat belajar banyak benda. Saya amat terkejut kerana selama ini saya selalu memikirkan bahawa saya terlebih makan. Rupa-rupanya terkurang makan. Kalori yang sama ambik amat tidak mencukupi keperluan saya dan bayi..huhuhu..

Miss Shan bertanya tentang jadual pemakanan saya seharian. Apabila tiba part ESP,  beliau menggalakkan saya mengambil ESP kerana kandungan nutrisi nya yang dapat memenuhi keperluan saya.



Jujur saya katakan bahawa ESP banyak membantu memberikan tenaga kepada saya sepanjang kehamilan ini. Loya - loya dan muntah saya cover balik dengan mengambil ESP bersama vitamin Shaklee yang lain. 

Alhamdulilah,  kehamilan kali ini lebih mudah dan ceria sehingga kan ada sahabat yang menegur, macam tak hamil je. Mood, muka dan kesihatan,  semuanya dalam keadaan yang baik. Semoga berterusan.

Anda berminat untuk mendapatkan vitamin Shaklee? 

Hubungi saya sekarang ♥
Pengedar Sah Shaklee anda
Mazuin Ahmad
0105922567

#24weeks


Tiada ulasan:

Catat Ulasan