Ahad, 26 Oktober 2014

Perlukah Supplement bagi ibu menyusu?


Vitamin untuk ibu menyusu Shaklee sekarang bagaikan sudah menjadi fenomena dan kontroversi. Vitamin yang sentiasa dicari dan menjadi pilihan ibu-ibu yang berhasrat untuk menyusukan bayi mereka ini telah disalahanggap sebagai ubat untuk menambah susu. Ibu-ibu haruslah memahami konsep demand and supply di dalam dunia penyusuan susu ibu.

Jangan panik sekiranya ibu-ibu yang mengalami susu merudum. Percayalah bahawa rezeki jumlah susu itu telah Allah tetapkan untuk bayi kita. Namun begitu, kita haruslah berusaha untuk memastikan bekalan susu ibu mencukupi keperluan bayi. Bagaimana caranya?

Ibu-ibu hendaklah betul-betul memahami konsep demand and supply. Sekiranya ibu berada jauh dari bayi kerana bekerja dan sebab - sebab lain, ibu haruslah mengepam susu mengikut masa dan jadual. Hal ini kerana, dengan mengepam, tubuh akan menghantar isyarat ke otak bagi menghasilkan lebih banyak susu. Jangan menunggu sehingga bengkak susu untuk mengepam. Sekiranya berada bersama bayi, kerapkan lah direct feeding untuk menggalakkan penghasilan susu.

Maka di sini lah vitamin Shaklee memainkan peranan yang penting. Menyusukan bayi bagi ibu-ibu bekerjaya adalah satu tugas yang mencabar. Hal ini kerana ibu - ibu menjalanka pelbagai peranan pada satu masa iaitu menjadi ibu, isteri dan bekerja. Ini menyebabkan ibu-ibu mudah berasa penat dan tertekan. Pengambilan supplemen Shaklee sebagai makanan tambahan adalah sebagai bantuan untuk memenuhi keperluan zat-zat yang gagal kita penuhi melalui pemakanan seharian.

Selain itu, supplemen Shaklee membantu ibu-ibu untuk mendapatkan badan yang cergas dan sentiasa bersedia. Ini dapat mengurangkan tekanan yang dialami oleh ibu-ibu sekaligus dapat menyediakan badan yang bertenaga untuk menyusukan bayi. Ibu yang ceria dan bertenaga akan dapat menyusukan bayi dengan baik.

Mengambil supplemen bukanlah bermakna kita bebas untuk tidak menjaga pemakanan kita seharian. Ibu juga mesti memastikan pengambilan air kosong adalah mencukupi setiap hari.




SET MENYUSU SHAKLEE




Saya, Puan Mazuin Ahmad adalah Independet Distributor (ID 892182). COD boleh dilakukan untuk kawasan Sri Aman serta pengeposan ke seluruh Malaysia dan Brunei.

Saya menunggu sms/whatsapp anda ke nombor 010-5922567.

Hubungi saya sekarang! Dengan pembelian set menyusu Shaklee, anda layak mendapat konsultasi berterusan dan E Book Tips Ibu Menyusu (EKSKLUSIF untuk pelanggan saya sahaja) secara PERCUMA!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan