Selasa, 11 November 2014

Sakitnya sembelit!

Sembelit dan hamil memang sinonim. Apatah lagi pada minggu-minggu trimester kedua dan ke atas. Walaupun dah minum banyak air, makan sayur dan buah-buahan dan pelbagai petua dan tips dibuat, ia akan tetap berlaku.

22 weeks ~ throw back
Saya teruja nak kongsikan tips yang saya sendiri amalkan dan yang penting ia selamat untuk anda dan bayi anda.

Saya memang mengamalkan Ostematrix,  Omega Guard, ESP, B complex, vitamin C Chewable,  vitalea dan Mealshakes sepanjang kehamilan. Namun ada masanya sembelit nak jugak datang kepada saya. Mungkin keadaan perut yang semakin membesar ini yang menjadi puncanya.

Baru-baru ni saya terkena sembelit dan mengalami kecederaan sedikit di bahagian tut...memang pedih.. Alhamdulilah saya tiba-tiba terfikir nak mencuci bahagian luka itu dengan Basic H Shaklee. Dengan serta merta rasa pedih itu hilang dan kesakitan itu tidak lagi saya rasai.

Ini bukan overclaim kerana ini merupakan pengalaman saya sendiri. Nampaknya berpantang nanti kena simpan stok Basic H untuk mencuci apa yang patut.

Basic H Shaklee

Buasir?


Facebook ~ Mazuin Ahmad

Fanpage ~ Momma Mieya's

Sms/Whatsapp/Call ~ 010 5922567

Hubungi saya sekarang ♥



Tiada ulasan:

Catat Ulasan