Selasa, 25 Ogos 2015

Detoksifikasi dan Kesannya




Proses pembuangan toksin secara semulajadi dari dalam tubuh atau yang disebut dengan proses detoksifikasi adalah sebuah proses penting dilakukan.

Proses  detoksifikasi  ini amat diperlukan untuk beberapa rawatan tubuh seperti mencegah penyakit, menguatkan daya tahan, membaiki fungsi organ dalam tubuh, melambatkan proses penuaan, merawat ketagihan, membersihkan wajah dari jerawat, meningkatkan kesuburan.

Selain itu, setelah detoksifikasi, tubuh akan berasa lebih bersemangat, rileks dan berasa lebih sihat.

Kebiasaannya, selepas detoksifikasi, tubuh akan mengalami tanda-tanda tertentu.

Namun ada yang tidak merasa apa-apa kesan detoksifikasi ini kerana setiap orang memiliki kadar metabolisma yang berbeza.

Selain itu ia bergantung kepada jumlah toksin yang berada dalam badan serta kepekaan tubuh terhadap perubahan.

Tanda-tanda yang muncul daripada detoksifikasi di antaranya dapat berupa rasa pening, selsema, cirit-birit, gatal-gatal, panas badan,  pedih ulu hati. Selalunya ia berlangsung 3 - 7 hari.

Tumor juga berpunca daripada bahan buangan bertoksin yang berkumpul di pelbagai tisu badan.

Demam yang bukan disebabkan oleh jangkitan kuman adalah proses semulajadi badan untuk membersihkan diri sendiri. Apabila sel darah putih menelan toksin di dalam badan, kadar metabolisma semakin tinggi, mengakibatkan tubuh menjadi demam.

Toksin yang melekatkan di dalam darah akan menjejaskan kelancaran perjalanan darah. Ia menyebabkan jantung, bekerja lebih kuat untuk melancarkan perjalanan darah yang melalui saluran yang tersumbat. Ia akan mengakibatkan pembesaran jantung (cardiomegaly) sementara tekanan ke atas saluran tersumbat akan mengakibatkan  tekanan darah tinggi. Di samping, buah pinggang dan sistem endoktrin dalam usaha membersihkan toksin akan merembeskan pelbagai jenis biokimia semul yang menyebab terjadinya tekanan darah tinggi.

Selain itu, toksin bertanggung jawab secara langsung atau tidak langsung untuk alergi, asthma, karang pada ginjal dan karang pada pundi hempedu, pengerasan saluran darah, sakit sendi, sembelit, perut kembung, barah dan kemerosotan daya seksual.

Oleh itu, langkah awalan untuk menyembuhkan penyakit ialah dengan menyingkirkan toksin dan tidak semata-mata mengawal sebarang penyakit dengan ubat sahaja.

[Sumber : Fan page  Dr. Zubaidi Hj. Ahmad]

Terdapat beberapa produk Shaklee yang membantu dalam proses detoksifikasi. Antara yang selalu menjadi pilihan ramai adalah Herb-lax, DTX complex, Alfalfa Complex, Vivix dan lain-lain lagi. .






Anda boleh mendapatkan produk-produk ini daripada saya berserta dengan konsultasi selepas pembelian secara PERCUMA!

Hubungi saya sekarang!

Puan Mazuin Ahmad
0105922567 [WhatsApp only]

Facebook  Mazuin Ahmad
Fan page Momma Mieya's


Tiada ulasan:

Catat Ulasan