Isnin, 1 Jun 2015

Kesan ubat selesema semasa menyusukan bayi

 Sebagai salah seorang ibu yang menyusukan bayi dengan susu ibu, saya amat berhati-hati dalam setiap pengambilan ubat-ubatan, makanan dan minuman. Hal ini kerana saya tidak mahu kesan negatif ubat, makanan mahupun minuman yang saya ambil itu akan membuat bayi saya tidak selesa dan meragam. Paling saya takuti ia boleh membahayakan kesihatan bayi saya.

Saya tertarik untuk berkongsi status FB Dr Zubaidi Hj. Ahmad mengenai ubat selesema ini agar ibu-ibu berasa lebih yakin dengan entry saya kali ini.


Dalam status itu, beliau telah menyenaraikan beberapa jenis ubat selesema yang biasa kita ambil tetapi harus dielakkan sekiranya kita menyusukan bayi. 

Tapi bagi saya, sejak tahun 2012 saya dah jarang makan ubat selesema kecuali jika saya berasa amat tidak sihat. Saya memilih untuk melegakan selesema saya dengan cara yang lebih selamat dan semulajadi.

Jika telah mula ada tanda-tanda selesema atau demam, saya akan cepat-cepat makan Vitamin C 500mg Sustained Release Shaklee sebanyak 2 hingga j3 biji. Selalunya selesema saya akan bertambah baik. Sekiranya tidak, saya akan mengambil Garlic Complex Shaklee sebanyak 2 biji. Saya juga akan minum banyak air suam.


Dapatkan produk Shaklee anda daripada saya sekarang.

Pengedar Sah Shaklee anda,

Pn. Mazuin Ahmad
010.592.2567

Tiada ulasan:

Catat Ulasan