Ahad, 15 Mac 2015

Diet yang tepat untuk usia 20an hingga 30an


* anda diingatkan jangan berdiet tanpa mengambil kira keperluan nutrisi tubuh.
* jangan lupakan makanan yang kaya dengan kalsium kerana hampir separuh dari tulang kerangka manusia dibentuk pada awal usia 20an. Pengambilan kalsium yang cukup membantu dalam pembentukan tulang dan gigi yang kuat.
* walaupun anda berdiet,pastikan anda mendapat protein yang mencukupi. Diet yang sihat di usia muda hendaklah seimbang dengan mengambil telur,ayam,daging,ikan,kekacang,bijirin,tauhu,tempe,kacang hijau,buah-buahan dan sayur-sayuran.
*Lakukan aktiviti senaman atau aktiviti fizikal yang seimbang dengan makanan yang anda ambil. Jika anda makan lebih dari kebiasaan,cubalah membakar kalori itu dengan berjalan selama 20 minit.

Pernah dengar orang kata, makanan tambahan tidak perlu dalam proses menurunkan berat badan? Anda percaya? Sebenarnya, untuk mendapatkan hasil yang memuaskan hati anda, anda wajib mengambil makanan tambahan. Hal ini kerana semasa berdiet, anda mungkin akan mengalami kekurangan beberapa zat dan vitamin tanpa anda sedari. Fungsi tubuh anda akan terganggu dan akan turut mengganggu kelancaran proses anda untuk menurunkan berat badan.

Hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi percuma tentang vitamin Shaklee menurunkan berat badan secara berkesan, selamat dan semulajadi.

Anda mungkin berminat dengan Set kurus berkesan 


Nak penjelasan lanjut? Jangan segan-segan hubungi saya. Nak tanya-tanya, kongsi pengalaman pun boleh :) 

Facebook ~ Mazuin Ahmad

Fanpage ~ Momma Mieya's

Sms/Whatsapp/Call ~ 010 5922567

Tiada ulasan:

Catat Ulasan