Sabtu, 6 Jun 2015

Anda perlukan Vitamin C sekiranya. ...

Sangat happy dapat message dari Shaklee ~



Bulan ni promo beli 6 percuma 1 Vitamin C sustained release 500mg yang pernah dan sentiasa menjadi fenomena bagi orang yang nak kulit cantik dan sihat secara Selamat dan semulajadi.

Sebotol Vitamin C ini ada 180 biji. Secara asasnya anda hanya perlu mengambil sebiji sehari. Tapi kalau nak ambik lebih pun boleh contohnya kalau anda rasa kurang sihat atau ingin cepat cantik :)

Harganya cuma RM92.50 sebotol. Murah je kalau dibandingkan dengan manfaat dan faedahnya kepada badan kita.

Nak harga lebih berbaloi,  belilah sekarang...semasa promo ni.


Kebaikan dan keistimewaan menggunakan Vitamin C Shaklee:


1. Time released, semulajadi tanpa bahan pengawet. Oleh sangat sesuai untuk orang yang gastrik.

2. Bio flavonoid dalam vitamin C membantu vitamin c untuk menjadi lebih aktif. Kalau vitamin e kena ada selenium, vitamin c memerlukan Bio flavonoid.

3. Kalau demam atau selsema, cukuplah dengan mematahkan 2 biji vitamin C dan telan.

4. Sustained release bermaksud,vitamin C itu akan di 'release' untuk badan secara berperingkat. Contohnya vitamin C 500mg, pada setiap 1 jam, 100mg vit c akan di 'release' untuk kegunaan badan.

5. Kenapa Shaklee mencipta time release?
Sebab vitamin C dapat diserap dengan baik oleh badan pada dos yang rendah. Semakin tinggi dos semakin sedikit yang dapat diserap.

6. Vitamin C ini dihasilkan bersama-sama bioflavonoids complex! 

Bioflavonoid ini adalah antioksidan yang sangat superb yang hanya boleh didapati dari buah-buahan asli. 

Jadi, tidak terdapat dalam vitamin C sintetik. Bahan ini mempunyai fungsi yang spesifik untuk meningkatkan kesihatan badan dari pelbagai sudut. Bahan ini menyokong pertumbuhan sel yang sangat baik, untuk kesihatan jantung, dan juga untuk alzheimer.

7. Pelepasan dalam masa 5 jam tetapi  vitamin C kekal berada dalam darah selama 12 jam. Walaupun ia larut air tapi bukan bermakna ia masuk dan terus keluar, sebaliknya bertindakbalas dulu dengan sel badan sebelum dikeluarkan dari tubuh. 

Satu fakta tentang vitamin C ialah badan kita tidak boleh menyimpan vitamin C tetapi ia digunapakai dulu sebelum dibuang. Sama seperti kita memakan oren selama 5 jam, tetapi ada bekalan vitamin C adalah berterusan kerana dilepaskan berkala masanya.

Nak dapatkan vitamin Shaklee anda? Hubungi saya sekarang ♥


Facebook ~ Mazuin Ahmad

Fanpage ~ Momma Mieya's

Sms/Whatsapp/Call ~ 010 5922567

Terima kasih♥♥♥

Tiada ulasan:

Catat Ulasan