Isnin, 8 Jun 2015

Memahami Healing Crisis atau krisis penyembuhan




Healing Crisis atau krisis penyembuhan merupakan fenomena biasa yang berlaku apabila kita mengambil sesuatu supplements. Hal ini terjadi kerana sistem tubuh badan kita sedang mengalami perubahan ke arah yang lebih baik.

Setiap orang akan mengalami pengalaman healing crisis atau krisis penyembuhan yang berbeza sama ada dari segi kesannya,  tempoh masa dan tahap krisis yang akan dialami.

Krisis penyembuhan boleh diibaratkan seperti kita hendak mengecat semula bangunan yang pernah dicat sebelum ini. Untuk mendapatkan hasil yang lebih baik, kebiasaannya tukang cat akan mengikis atau membuang lapisan cat lama. Dengan ini lebih mudahlah proses menyapu cat baru dilakukan.

Begitu lah situasinya dalam sistem tubuh badan kita. Setelah bertahun dilonggokkan dengan pelbagai unsur yang tidak sihat, maka apabila kita mula mengambil supplement,  tubuh kita akan mula bertindak balas.

Oleh sebab itu, biasanya saya akan menasihatkan pelanggan saya agar menjalankan proses detox dahulu menggunakan herblax atau DTX complex. Tujuannya supaya usus dan hati kita lebih bersih dari toksin dan sekaligus memudahkan penyerapan nutrients.


Ingin mendapatkan vitamin Shaklee anda?  Hubungi saya sekarang ♥

Pengedar Sah Shaklee anda

Mazuin Ahmad
0105922567

ID 892182




Tiada ulasan:

Catat Ulasan