Sabtu, 6 Jun 2015

Kepentingan Suplemen untuk tubuh

Dengan kandungan nutrisi yang terdapat dalan suplemen,  ia memberi banyak kebaikan kepada tubuh. Antaranya:

■ Meningkatkan metabolisma tubuh

Gangguan terhadap metabolisma tubuh akan memberi kesan kepada penyerapan makanan yang kemudiannya akan menurunkan kadar nutrisi yang diterima oleh tubuh. Mengambil suplemen dalam kadar yang mencukupi boleh meningkatkan kadar metabolisma hingga kan tubuh dapat bekerja secara optimum dan menyerap nutrisi yang diperlukan.

■ Penting untuk 'vegetarian'

Bagi mereka yang mengamalkan vegetarian pastinya kekurangan zat yang dibekalkan oleh makanan seperti daging dan sebagainya. Mereka telah kekurangan sumber protein, vitamin dan mineral,  sedangkan ia penting terhadap tubuh. Dengan pengambilan suplemen,  ia sangat membantu memberikan manfaat kepada tubuh dan akan menjalankan peranannya dengan berkesan.

■ Meningkatkan daya tahan tubuh

Suplemen seperti Vitamin C sangat berkesan untuk meningkatkan daya tahan tubuh. Ia dapat meningkatkan ketahanan badan, sekaligus sebagai antioksidan yang membantu mengatasi kerosakan ke atas otot.

■ Suplemen khas untuk wanita

Terdapat 3 jenis suplemen yang sangat penting dan berguna untuk wanita iaitu zat besi, asid folik dan juga vitamin D, terutamanya bagi wanita hamil.  Zat besi diperlukan untuk membantu pembentukan sel darah merah dan sangat berkesan untuk mencegah anemia. Asid folic sangat diperlukan untuk mengurangkan risiko kecacatan pada bayi manakala vitamin D penting untuk mencegah osteoporosis.


Hubungi saya sekarang ♥

Pengedar Sah Shaklee anda
Mazuin Ahmad 0105922567 
ID 892182

Facebook ~ Mazuin Ahmad

Fanpage ~ Momma Mieya's

COD area Sri Aman, Sarawak

Penghantaran secara poslaju / bas dan Gdex boleh dilakukan untuk seluruh Malaysia dan Brunei. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan