Rabu, 3 Jun 2015

VITAMIN UNTUK KULIT MUKA BERJERAWAT




Kalau nak bercerita tentang kulit muka berjerawat, sayalah antara orang yang patut anda tanya. Sebab apa? Sejak meninggalkan alam persekolahan menengah, beralih ke zaman matrikulasi dan universiti, kulit muka saya sudah tidak semulus dulu lagi. Jerawat mula tumbuh satu persatu bagai dijemput. Keadaan menjadi semakin teruk apabila saya period. Masa tu saya memang amat mementingkan penjagaan luar kulit wajah. Saya juga memastikan produk yang saya gunakan berkualiti. Namun apa masalahnya sehingga kulit muka saya semakin teruk?

Merenung kembali keadaan pada masa itu, saya dapat membuat kesimpulan bahawa sebenarnya masalah kulit berjerawat itu berlaku kerana salah saya sendiri. Apa taknya, cara hidup saya sejak matrikulasi hingga ke universiti memang kurang menitikberatkan pemakanan yang berkhasiat. Satu lagi, saya juga amatkan sukakan nasi lemak. Kita sedia maklum apa menu yang terdapat dalam nasi lemak kita di bumi yang bertuah ini kan. Alhamdulilah, masa itu belum lagi ada isu berat badan. Zaman muda, metabolisma masih tinggi. Makan banyak pun berat statik je. Kadang-kadang pernah mencapai di bawah paras ideal. Kenangan J

Hampir 15 tahun menghadapi masalah kulit berjerawat ini membuatkan saya menjadi pengguna skincare yang paling rajin membuat eksperimen. Yang pasti, produk yang saya gunakan adalah berkualiti kerana saya tidak sanggup mengambil risiko kulit muka saya menjadi semakin teruk.

Pencarian saya berakhir apabila saya mengenali Shaklee pada November 2011. Set pertama yang saya gunakan adalah set menurunkan berat badan yang terdiri daripada Cinch Shake (Vanilla), Herblax dan Lecithin. Pada awalnya saya menjalankan proses detoks dengan menggunakan Herblax. Perkara penting bagi kita yang baru nak ambik supplement a.k.a vitamin.
Kenapa detoks penting dan mengapa Herblax merupakan vitamin yang paling sesuai?

Mungkin kita tidak menyedari bahawa usus kita selama ini telah kita ‘dera’ dengan menjadi tempat pengumpulan pelbagai toksin. Saya boleh membayangkan betapa tebalnya lapisan toksin dalam usus kita yang tidak dapat disingkirkan secara proses nyahtinjaan. Setelah menjalankan proses detoks, saya memulakan rutin supplement saya dengan penuh disiplin dan disertai dengan pengambilan air kosong yang secukupnya. Ini penting untuk memastikan badan saya dapat menjalankan fungsinya semaksima mungkin. dalam masa sebulan saya berjaya menurunkan hampir 3 kilogram. Bonusnya adalah maslah kulit muka saya yang berjerawat semakin berkurangan. 

Setelah setahun menjadi Pengedar Shaklee yang sah, mengutip pelbagai pengalaman bersama pelbagai jenis masalah kesihatan customers, saya kini dapat mencadangkan beberapa vitamin Shaklee yang sesuai untuk masalah kulit berjerawat. Seperti yang saya katakan, semua itu cuma cadangan saya sahaja. Untuk memastikan vitamin mana yang terbaik untuk anda, rundingan dan bimbingan percuma akan saya berikan apabila anda menjadi customer saya :)

SUPPLEMENT CADANGAN UNTUK KULIT BERJERAWAT

1) GLA COMPLEX - memulihkan kulit rosak

2) Vita E - menghilangkan parut

3) Vita Cmemperkuatkan sistem imun dan menjadikan kulit bebas jerawat

4) B complex - penyebab jerawat adalah kurang B6

5) Vitalea - chromium membantu menstabilkan metabolisma gula kerana metabolisma gula yang tak stabil boleh menyebabkan jerawat.

6) Zinc - mengurang & mencegah jerawat, memulihkan kesan-kesan luka akibat jerawat

7) ESP – membina sel-sel baru dan memperbaiki sel yang rosak.

8) SCP – memperbaiki struktur sel kulit secara menyeluruh dan menjadikannya cerah serta   ton sekata.

BAGAIMANA JADUAL PENGAMBILAN?

EKSKLUSIF UNTUK PELANGGAN SAYA SAHAJA :)






Nak jadi pelanggan saya? Nak penjelasan lanjut? Jangan segan-segan hubungi saya. Nak tanya-tanya, kongsi pengalaman pun boleh :) 

Facebook ~ Mazuin Ahmad

Fanpage ~ Momma Mieya's

Sms/Whatsapp/Call ~ 010 5922567

Saya Puan Mazuin Ahmad adalah pengedar sah Shaklee anda yang berada di Sri Aman Sarawak. Walk in dan COD sangat dialukan untuk kawasan Sri Aman dan sekitarnya.

Penghantaran secara poslaju/bas dan Gdex boleh dilakukan untuk seluruh Malaysia dan Brunei. In shaa Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan